Om att ropa hej och grötsmoothies

Okej, det är dumt att ropa hej för tidigt, men ibland känns ju allt så himla hopplöst. Jacklins taskiga humör under gårdagen har hittills lyst med sin frånvaro och hon har ätit bra. Fast vad tusan, nu pratar jag ju högt om sånt som går bra igen så då blir det väl kaosartat framåt kvällskvisten bara för det, men äh. Språng eller inte, Jacklin lider nog av mycket kraftiga humörsvängningar. Lik sin mor.

Hon vaknade vid 23 inatt och fick 125 ml ersättning. Hon totalvägrade nämligen att äta av den nya kvällsgröten som jag hade köpt, kanske mest för att det var taskig timing av mig att introducera något nytt när det bästa hon vet är den mjölkfria risgröten. Hon var redan ganska upprörd och irriterad så när hennes vanliga kvällrutin helt plötsligt hade ändrats blev det bara värre.

När vi gick och lade oss var ändå allt okej med fröken, hon sov som en stock även om hon pratade en del i sömnen. Klockan 4 när jag vaknade av att hon stod på alla fyra i sängen och gnällde efter att få bli upplockad såg jag att hon hade kräkts. Jättemycket. Konstigt. Hon måste ha gjort det när vi somnat.
Hennes mage verkar inte klara av att äta ersättning sådär sent på kvällen, sist hon gjorde det kräktes hon ju också. Upp och duscha henne och sedan fick hon ligga och sova på min arm i sängen efter att hon fått morgonmålets ersättning i vanlig ordning. Inget kräk då.

Gröten som jag hade köpt var från Nestlé, päron och banangröt. Tanken var att vi skulle introducera mjölk i hennes kost ytterligare. Hon äter ju ersättningen som baseras på mjölk och yoghurt får hon som mellanmål ibland utan att hon verkar få några bieffekter som prickar osv.

Jag får väl ta den där gröten och göra smoothies till mig själv så jag slipper kasta grötpaket nummer tre. Mjölk, naturell yoghurt, grötpulver (kan vara som ett komplement till proteinpulver?) och frysta bär, det låter väl smaskens? Grötsmoothies. Synd att vi inte har nån mixer.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Men har ni ingen stavmixer hemma då? Jag använder min eftersom mixern gick sönder för typ ett år sedan. Staven är mer hållbar och jag tycker att det nästan blir bättre smoothies av den :)

2010-08-09 @ 12:02:24
URL: http://kattaskommentarer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0