Spagetti och köttfärssås från 8 mån

För att utöka Jacklins meny med fler rätter har vi börjat köpa barnmatsburkar från 8 mån. Bitarna är lite för stora för att Jacklin ska känna sig helt bekväm med konsistensen, så vi mosar maten tills den blir lagom. I 8-månadersserien finns den omtalade spagetti och köttfärssås som många föräldrar gladeligen sätter i sig och slickar tallriken efter om ungen av någon anledning inte skulle äta upp maten.
Idag provade vi en sådan burk till middag. Javisst var den god! Fast det var inte så att jag innerst inne hoppades på att Jacklin skulle avstå den. Inte så mycket. Hehehe!

Om Jacklin tyckte om den?

"Hmmm, vad är nu detta för geggamojja?"


"Nämen se på fan"


"Tillåt mig att pruttelutta lite med munnen, för det här mina damer och herrar..."


"...var så gott så man fnissar på sig!"



Kommentarer
Postat av: Cissit

Själv gillar jag köttbullar med pasta, fast bara den från semper (tror jag det är). Den behöver lite salt, annars är den väldigt god :) (fråga mig inte varför jag vet det :P)

2010-08-25 @ 22:21:11
URL: http://cissit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0