Nu härdas vi

I två dagar var Jacklin lite extra kinkig med maten. Inget dög riktigt och hon drack även dåligt med vatten. Inte ens lite "saft" gick i. Pruttar och magbubbel och en och annan rackarbajsare i blöjan fick oss att tro att hon fått i sig något olämpligt som legat på golvet. Vagnen drar ju in massvis med grus och lort. Minsta lilla korn hittar hon och placerar det direkt på sin lilla tunga och så vips är det borta. Magtrubbel får man liksom räkna med.

Natten till igår vaknade jag av att hon hade kräkts på kudden och pyjamasärmen, men jag tog ingen större notis om det. Igårkväll när jag äntligen hade fått i henne halva grötportionen slog hon till med en storspya över hela sig och matstolen. Jippi. Verkligen kaskad. Stackars älskling. Bara att stoppa i plurret och skrubba. Hon somnade utan mat i magen igår alltså. 

Hon har inte kräkts något mer än det, men det har någon annan gjort. Pappan. Han har rännt på toa hela natten och mår pyton. Är det vinterkräksjukan vi har råkat ut för? Jag mår bra än så länge, men kan inte låta bli att känna efter om det kniper och bubblar någonstans.
Dricker kaffe så länge jag kan och går iväg och köper Klorin, toapapper och blåbärssoppa. Det här kan bli långdraget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0