Bröllopsutstyrsel

När Jacklin var alldeles kolikig beställde jag hem fina sommarkläder till henne för att på något sätt komma ur skrikdimman lite. Det var på ren impuls som jag klickade hem en guldklänning med tyll över kjoldelen. Den var på rea och jag tyckte den var superfin! Jag förstod ju att den var för fin för att användas till vardags, men tanken var att hon skulle kunna ha den i midsommar i alla fall. Tji fick jag, klänningen var fortfarande lite för stor, så nu har den hängt oanvänd på sin galge sedan vi fick hem den.
Men nu är vi bjudna på bröllop den sista juli, och då kommer klänningen att passa perfekt, både storleksmässigt och stilmässigt. Äntligen kommer den att komma till användning!

Guldklänning är ju ganska svårmatchat och jag hade en vision om att hitta vita skor med gulddetaljer på som hon kunde ha till. I en skobutik hemma i Ljusdal hittade jag just sådana skor. Svindyra såklart och för stora. Nog för att vår tös har stora fötter men storlek 19 är på tok för stort. Hittade till slut ett par andra skor på H&M, i storlek 16/17, lite rosaskimrande och mycket billigare.
Jacklins kalufs pryder vi med ett spänne i en färg om ligger lite mittemellan rosa och guld - persikorosa. Jag sätter det andra spännet i mitt hår så matchar vi varandra. Det blir nog jättefint ihop med den puderrosa klänningen jag ska ha också.

Jacklins bröllopsoutfit


Mammans bröllopsoutfit (kommer att använda det svarta bältet istället för knytskärpet)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka snygga bruttor ni kommer vara! Kram!

2010-07-14 @ 11:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0