Kyckling-grejsimojs

Jacklin har fått potatis- och morotspuré ganska länge nu. Palsternacka brukar hon också få, även om det visat sig att hon inte gillar det så värst mycket. I går bestämde vi att det var dags att ändra hennes middagsmeny lite grann så fin färsk kycklingfilé inhandlades, skars i småbitar, stektes i rapsolja och sedan kokades i vatten tills det var, ptja...klart. Sedan körde jag det några varv med stavmixer tills det blev grejsimojsigt.

Provsmakade såklart. Kan inte påstå att det var den godaste kyckling jag ätit direkt men det var okej. Jacklin tyckte också att det var okej. Smög in det med potatis- och morotspuré emellanåt, då gick det kanonbra. 

Risgröt får hon på morgonen också, vet inte om jag nämnt det tidigare. Mjölkfri sådan, och faktiskt smakar den bättre än havregröten. En liten klick päronpuré i gröten (och rapsolja för att få upp fetthalten) och Jacklin jublar varje gång hon får syn på den rosa grötskeden. Det är så roligt att se henne tycka om maten hon får! Armarna vevar och hon hojtar högt och jagar skeden med munnen.

Imorgon tror jag att vi ska prova majs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0