3-månadersvaccination

Idag var det så dags för 3-månadersvaccinationen. Jag hade gruvat mig lite inför själva sticken. Ja, stickEN, plural. Två sprutor skulle in i min lilla dotters tjocka lår. Misstänkte att jag skulle gråta mest av oss två, sköra mammahjärtan är inte att leka med, men det gick bra. Mammans ögon förblev torra och Jacklin grinade till bara en kortis.
Två plåster pryder nu donnans ben, och om cirka 3 timmar kanske jag har ett mindre helvete här hemma. 4 timmar efter vaccinationen brukar eventuella biverkningar dyka upp. Feber, ömhet vid stickställena och allmänt grinighet. Nu gruvar jag mig inför det istället. Så himla typiskt också att pappan inte kommer vara hemma ikväll...

Jacklin har varit jättegrinig de senaste dagarna och jag har varit nästan helt säker på att hon var inne i ett sådant där utvecklingssprång. Det kommer tydligen ett sådant vid 12 veckors ålder ungefär. Vägningen idag på BVC talade sitt tydliga språk. Flickstackarn får inte i sig tillräckligt med mat!

I dagsläget äter hon ungefär 1 gång i timmen och får då från båda tuttarna. Rådet jag fick var att mata henne 1 gång i timmen och ge från båda tuttarna.

Hur fan ska det här gå?

Kommentarer
Postat av: Malou

Hittade hit via din trevliga frisörsblogg o har också fått en liten "10:a", fast i mars. Tänkte bara kommentera amningsmaratonen (om du inte redan fått tipset. Att lägga sig en hel dag i säng eller soffa med massa vatten och frukt och ha barnet vid bröstet hela tiden. Så tipsade min bvc sköterska för att öka mjölken, vi fick en nöjd bebis efter två sånna dagar.

2010-05-07 @ 23:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0