Babynest

Som förstagångsmamma har jag nojjat över så mycket saker så det är fan inte klokt.

Bara det här med att mata och få Jacklin att somna alt. fortsätta sova har varit stora orosmoln. Nu så här i efterhand känns det ju hur löjligt som helst, men med alla hormoner jag hade i kroppen kändes varje liten grej som ett Himalaya snudd på omöjligt att bestiga. Allt var ju så nytt för mig, jag var helt enkelt tvungen att prova mig fram för att se vad som fungerade.

 

Länge låg jag i sängen och ammade henne tills hon somnade och somnade nästan alltid själv på kuppen. Fy så trött jag var! Det var inte ovanligt att jag sov där i en par tre timmar innan jag klev upp för att göra natt på riktigt, och lyfte över Jacklin till hennes säng. Successivt slutade jag sova där bredvid henne och försökte lyfta över henne tidigare. Det gick inte alltid så bra. Då var det bara att börja om igen...

 

Men så fick jag idén att köpa ett Babynest till henne. Tanken var väl att amma henne medans hon låg i den och när hon somnat, lyfta över henne till hennes säng. Hon skulle inte vakna lika lätt av att bli flyttad på om hon hela tiden hade den omfamnande känslan runt kroppen. Jag kan säga som så att jag har inte tillräckligt långa tuttar för att de skulle räcka över kanten och in i hennes mun. Så den planen gick i stöpet direkt. Har Du tuttar som är tillräckligt långa för att kunna slå knut på dem, ja, då går det att amma över kanten, inte annars. Att sitta upp med Babynestet i famnen och amma henne liggandes i den gick inte heller.

 

Babynestet fick ett tag duga som sovplats i hennes säng, och även om det hade funkat minst lika bra med en ihoprullad handduk eller filt verkade hon tycka att det var mysigt. Tills det hände något mycket otäckt. Använd aldrig kudde i Babynestet! Bäbisen kan inte vända huvudet åt sidan om det skulle kräkas! Vi hade tur som hann upptäcka det i tid, men det var på håret.

 

Nu ligger den i hennes liggvagn, men hon verkar redan ha växt ur den så det är nog dags att plocka bort den snart.

 

699 jävla spänn i sjön liksom, och det är bara EN grej av alla "absolut nödvändiga" grejer som vi köpt för att underlätta vardagen.

 

Vad har Du köpt för grejer som Du i efterhand upptäckt varit helt onödiga?


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi köpte en badbalja för typ 300 kr som var råsa. Vi har använt den en gång bara för att inse att den inte alls behövdes.

Nikki badar eller duschar med mej eller så badar hon i diskhon!

2010-05-29 @ 21:38:38
URL: http://emmapajja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0