Eller?

Vi börjar nu fundera på om prickarna som Jacklin har på magen, ryggen, nacken, halsen och i ansiktet egentligen är det som brukar kallas för feberutslag. Idag syns de lite mer än de gjorde igår. Det är dessutom andra natten i rad som Jacklin sovit uruselt så kanske att det hänger ihop med utslagen? De verkar inte klia, kanske de som är bakom öronen då, men inte de övriga. Feberfri har hon varit sedan i lördags.

Och varför skriker hon i sömnen? Hon vaknar till, spjärnar med hela kroppen, nyper hårt i det hon får tag på och gnäller, för att några sekunder senare vara helt avslappnad och sömnig och kan till och med somna till i några minuter innan det är dags igen. Vad är det som händer?
Det är omöjligt att ha henne liggandes i sin säng, det finns ingen ände på uppklivandet och hängandet över sängkanten för att hålla en hand på henne så hon kommer till ro. Ligger hon i vår säng gör hon brottningsmanövers hela natten och skallar både mig, pappan och väggen vid huvudänden.

Enligt schemat över utvecklingssprång ska hon vara precis i startgroparna för ett nu, kanske lite tidigt men ändock. Kan det vara det? Om det är så här jolligt nu ser jag INTE fram emot jollet som kommer vara runt jul då den mest stormiga tiden ska vara.

Det är mycket gnäll på mig också nu, jag låter som en repig skiva; Åh vad allt är jobbigt. Men det ÄR ju jobbigt. Jag har dock lovat både mig själv och Jacklin att när vi är friska igen ska det bli andra bullar.

Kommentarer
Postat av: Ella

Feberutslag, visste inte jag att det fanns. Ska googla på den :)

Hoppas Jacklin blir bättre snart, inte kul med sjukis barn. Hoppas hon inte får feberkramp, det fick Nellie när hon var liten och jag trodde hon skulle dö - hur hemskt som helst!

2010-11-29 @ 20:23:19
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0