Hujeda mig för nojjigare fölk

Ringde BVC idag angående Jacklins förkylning. Sköterskan höll med om att det vore på sin plats att kolla så att hon inte har någon begynnande öroninflammation eller så. Fick ringa vårdcentralen för att få träffa en doktor och såklart fanns det inga tider förrän på torsdag. Dock fick jag rådet att vända mig till akuten då hon jag pratade med förstod att om Jacklin sov knapert inatt så kommer hon knappast sova bättre fram till torsdag.

Kändes en smula hysteriskt att kliva in på akuten med en pigg unge med rosiga kinder för att kolla om hon var sjuk på riktigt. Jag vet inte vad doktorn tänkte, men förmodligen något i stil med; småbarnsmammor, hujeda mig för nojjigare fölk. Men han höll i alla fall med om att långvariga och återkommande förkylningar KAN vara ett tecken på öroninflammation.
Tittade lite i öronen, i halsen och lyssnade på lungor och hjärta. Högst 1 minut tog det och doktorn sa: Hon är bara förkyld, allt ser fint ut. Fortsätt med det ni gör så kommer det här gå över av sig själv.
Sedan satte han sig vid datorn igen och himlade väl säkert med ögonen när jag inte såg.

Det är bara att härda ut alltså. Mollipect blev utskrivet och hon fick en dos när vi kom hem. Det är nog en av få ungar som tycker att Mollipect är gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0