Inte roligt längre

För att uppdatera Er lite om hur Jacklin mår så har det faktiskt inte blivit bättre. Eller jo, hosthäxan har dragit och snormonstret är lite snällare, men febern bara stiger. Eftersom det rekommenderas att söka vård när barnet haft feber mer än tre dagar så ringde jag BVC. Det blir till att ringa akuten igen kl. 17 så en läkare får titta på henne. Kan hända att vi helt enkelt var på akuten en dag för tidigt sist, då allt var ok, för samma kväll fick hon feber.
Hon har sovit jättedåligt de senaste nätterna och idag har hon inte velat äta. Jag har provat ge henne lite allt möjligt, men det mesta har åkt ut lika snabbt som om hon fått nåt skräp i mun. Inte nog med det ha hon blivit kass i magen.
Nyss formligen glufsade hon i sig en burk mat och lite frukt på det och nu så har hon däckat i mitt knä. Min stackars lilla älskling.

UPPDATERING:

Var på akuten och fick träffa en jättebra läkare. Jacklin har rodnader på båda trumhinnorna och det gör ont, men det är bara virus så ingen antibiotika (tur!). Lungor, tipp topp. Ska ge alvedon när hon uppvisar tecken på att ha ont. Aj aj kapten! Så nu har jag köpt mer alvedon supp, och att Jacklin är lite kass i magen ska inte vara några som helst problem enligt apotekspersonalen eftersom suppen smälter och tas upp av kroppen inom bara någon minut. Great!
Då är det bara mitt eget tålamod som behöver laddas upp, men det kunde varken läkaren eller apoteket hjälpa mig med. Typiskt.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag har försökt ringa några gånger med det är bara talsvar... Jag antar att ni är på akuten. Hoppas allt är ok...? Tänker på er! Kram

2010-11-26 @ 17:42:21
URL: http://susannehedman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0