Lekstund har kritor i mun

Vi skulle rita teckningar idag tyckte jag. Satte igång klassisk musik att lyssna på samtidigt, vässade kritorna och snodde en bunt papper från pappans skrivare.
Förstår inte hur jag tänkte få henne att sitta stilla och medvetet föra kritan över pappret och därmed skapa mästerverk efter mästerverk, för en unge med mer myror i rumpan får man ju leta efter!
Hennes "teckning" fick några svaga streck, mest troligt pga att jag försökte få henne att greppa kritan med udden åt rätt håll istället för att stoppa den i munnen som allt annat hon har för handen. Sedan knölade hon ihop pappret och sög bort ett hörn. Det var det försöket det.
Jag förstod att om det skulle bli några teckningar så fick jag göra dem själv, så jag ritade några enkla figurer som jag sedan visade henne och uttalade vad de hette högt och hon verkade tycka att det var skoj. Under tiden rev hon fram DVD-filmerna och spelen, knölade ihop de färdiga teckningarna som jag hade gjort och kastade bort kritorna. Till slut ansåg jag att det var färdigritat så vi kröp på golvet, rullade runt och jagade varann istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0