Med mammadoft i näsan

På nätterna vaknar Jacklin och kommer inte till ro i sin säng. Jag får då lyfta över henne till vår säng så får hon fortsätta sova där. Eller ja, sova och sova, hon sparkas och snurrar runt och det verkar inte vara helt bekvämt egentligen att ligga mellan oss. Frågan är väl om det blir för varmt eller för trångt eller om hon störs av oss eller vad det kan vara. Hemskt rörlig är hon i alla fall. 
När jag ändå tänkte byta sängkläder i hennes säng slog tanken mig. Om det är mamma hon vill ha så är det mamma hon ska få, PLUS att hon slipper ligga i vår säng mellan oss.
"Hur tänker du nu?", hör jag dig tänka. Jo, jag lägger tillbaka hennes kudde som hon inte haft på ett tag, och lindar tröjan som jag sovit i inatt runt kudden. Nu kommer ju kudden att lukta mamma, kanske hon kan komma till ro själv innan hon ens hinner fundera vart fan mamma tog vägen.

Jag kan säga som så att jag lade Jacklin i hennes säng, preparerad med den mammadoftande kudden halv tolv, klockan är nu strax efter ett och hon sover fortfarande...

Mamma har en plan...och snyggt blev det också




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0