Stackars Jackie

Om det blir lika inatt som det var natten till idag så får jag spunk. Hon verkar ha växtvärk eller oro eller irritation i kroppen så hon kan verkligen inte ligga stilla. Och grinar till gör hon också, blir förbannad och kickboxar både pappan och mig. Vänder sig helt om, kryper under våra kuddar, det tar aldrig slut! Jag fattar inte att hon kan ha så mycket energi på dagen eftersom hon sover så dåligt på natten, för inte kan hon väl göra allt det här i sömnen och fortfarande sova gott? Jag sover i alla fall inte gott. Blä. Det är så att hon inte nöjer sig speciellt länge med att vaggas i min famn och sedan läggas ner i sin säng, hon ska ligga bredvid mig. Men det är ändå inte helt bra enligt henne eftersom hon använder oss som boxbollar. Hur gör man då när ungen vaknar hundra miljoner gånger på natten?
Jag undrar så varför hon är så här nu, om det ÄR ett utvecklingssprång eller om det är tänder på gång? Jag är trött i alla fall och hoppas innerligt att detta vänder snart. Jag längtar tillbaka till tiden då hon sov i sin säng och det räckte med att ge henne nappen och stryka henne över håret så att hon somnade om.
Stackars Jackie, det är jobbigt att vara liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0