Framgångar



Idag är det tisdag. Jacklin är på förskolan och har varit där sedan 8.45 ungefär. Igår var hon där heeeeeela dagen. Från 9 till 16! Det hade gått väldigt bra, hon hade både ätit och sovit. Hon hade hemskt mycket avtorkat snor på ärmarna när vi kom och hämtade henne, men alla barnen är ungefär likadana sa ena förskoleläraren. Jacklins näsa var också ganska igenproppad och det tillsammans med bilden av ett barn med två tjocka snorkablar hängades under näsan en gång tidigare får mig nästan att börja fundera på om det inte torkas bort synligt snor alls fastän det skulle behövas. Petitesser antagligen men man kan ju inte låta bli att se med kritiska ögon ibland.

Förhoppningsvis går det lika bra idag, för på måndag nästa vecka så kör vi igång på riktigt. 8-16. Jag ska börja lämna i och med att pappan börjar jobba igen. 

Vid hämtningen igår sa de att Jacklin är så lugn och trygg i sig själv att hon kan ty sig till nästan vem som helst om hon behöver tröst eller uppmärksamhet. Och pigg och glad är hon. Vår fina lilla unge!

Trots att det går så bra och att hon verkar trivas, så kan jag inte låta bli att känna mig tom inombords när hon inte är hemma. Det är så tyst och jag har svårt att göra något vettigt. Jag kommer på mig själv flera gånger med att stirra på klockan och undra vad hon gör, räknar ut hur många minuter det är kvar tills hon kommer hem igen. Under 1,5 års tid har Jacklin kämpat med att sy fast den där känslomässiga navelsträngen till mig och haft en väldig separationsångest. Nu är hon fullt upptagen med att sprätta upp stygnen och det verkar som att det är jag som har mest ont av det.

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Jag kan väl inte direkt påstå att jag känner Catrine o Elis men min bror gör det! :) Dom var värdpar på brorsans bröllop. Catrine träffade jag på Annelies möhippa. Verkar jättetrevliga bägge två. :)

2011-08-31 @ 11:10:02
URL: http://mamma-miamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0