Idag

Idag har det hänt MASSOR! Kl. 05.55 behagade det lilla livet vakna och vid 06.40 cirka stod jag inte ut mer med hennes hoppande mellan mig och pappan, hennes travande i mina klackskor, hennes pappersprassel och smågnäll blandat med fnitter. Fast det var ju i och för sig bra att hon vaknade tidigt för klockan 09 skulle vi vara på hennes förskola för att gå på visning. Väl där visade det sig att henne vi mailat om visningen inte jobbar längre/har semester eller hur det nu var, så de hade inte fått någon information om att vi skulle komma. En kvinna tog ändå hand om oss och visade oss runt och gav oss välkomsthäftet. Det bådar i alla fall gott inför inskolningen om ett par veckor.

När nu dagen startade så tidigt (ehum, vi hann faktiskt bli rätt vana vid att få sova till 08 ända tills nu, hehe) så passade vi på att gå en promenad till Solna Centrum för att kika på cykelhjälm till Jacklin. Hjälmar till oss, barnsits till cykel och en cykel till mig har införskaffats här i dagarna, så det var bara hjälm till henne som fattades för att vi skulle vara redo att upptäcka härliga Stockholm på cykel. Hittade både hjälm, inneskor och en liten ryggsäck. Allt till jättebra pris, toppen!

Efter promenaden hem igen mumsade vi på jättegoda jordgubbar och badade lite balja på vardagsrumsgolvet. Ja, det var mest Jacklin som badade. Stekte pannkakor med massor av rivna morötter i som Jacklin kalasade på och sedan begav vi oss ut på den allra första cykelturen tillsammans. Det var otroligt roligt, och Jacklin tyckte det var så bekvämt att hon somnade. Hon sov fortfarande djupt när jag bar upp henne till lägenheten, och där var det bara att byta om till pyjamas och lägga henne. God natt.

Jag tror inte vi kan få bättre betyg är så på den cykelturen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0