Syskonvagn


Igår slog vi till och köpte en syskonvagn. Blocket är väldigt bra ibland, i Stockholmsområdet sätts det ut barnvagnsannonser flera gånger om dagen, men det gäller att vara på hugget så man får första tjing på en titt osv. Vi har sett många syskonvagnar som verkar så himla behändiga, där barnen sitter i våningar liksom och inte i bredd. Phil and Ted's vagnar. Det finns flera stycken på Jacklins förskola som har sådana vagnar.

Så jag ringde på en annons för Phil and Ted's Sport, 2009 års modell och den skulle säljas för 2.200 kr och allt nödvändigt ingick i priset. Regnskydd, syskonsits, mjuklift och extra vindskydd.

Tyckte att jag var ute i väldigt god tid men säljaren meddelade att det var flera stycken som redan hört av sig och var intresserade. Jag var dock den första som bodde i Stockholm som ringde så jag hade första tjing. Först till kvarn.
Vagnen såg bra ut, en del skavanker som inte upptäcktes förrän jag var hemma med den, men det var ändå inte så farliga grejer. Att köpa begagnat är alltid lite av ett riskspel. Den är helt klart värd pengarna i alla fall.

Det bästa är att det går att använda den som singelvagn så länge, och när lillebror anländer kan han ligga i mjukliften och placeras i den lägre sitsen. Plus att den går in i vår hiss, det gör inte vår Brio!

Nu har jag tvättat av vagnen lite och vi ska strax ut och provköra den. Jacklin fick provsitta vagnen här på morgonkvisten och hon tyckte så mycket om den att hon inte ville kliva ur. Bådar gott inför premiärturen och förhoppningsvis lyckas hon somna så att hon får sova middag ute idag. Själv är jag i stort behov av en promenad för att rensa huvudet lite. Det är lite upp och ner med mitt humör tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Ella

Hurra för begagnat o blockat! :) Sån vagn har vi också filurat på. Å varför köpa nytt dyrt, när det är så äckligt billigt begagnat :) Småskavanker blir ju på en gång ändå... slipper man må dåligt för att ha sönder sin nya dyra pryl också :P

2011-12-18 @ 09:57:34
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0