Godmorgon

Sitter i soffan och dricker mitt morgonkaffe. Idag står 1-årskontroll och vaccination på agendan. Vi tar bussen till Brommaplan för vi har inte bemödat oss att byta BVC än. Vår BVC-sköterska har slutat också så vi ska välja ny. Kan lika gärna byta BVC helt och hållet då, för jag trivdes med vår sköterska.

Jacklin står bredvid mig och äter äppelbitar som hon tiggt åt sig av mitt äpple. Hon är jätteduktig på att äta plockmat, så undrar jag om hemlagad mat fungerar bättre när de olika ingredienserna ligger var för sig och inte ihopmosat till en röra med sås. Hon klarar ju utan problem att äta spagetti, ris, broccoli, vindruvor (skalade och i bitar förstås), äppelbitar, ostskivor, majskrokar, smörgåsrån, makaroner, ärtor, majs utan att vare sig sätta i halsen eller spotta ut som om det vore skräp. Igår när vi var på IKEA Barkarby så åt hon till och med laxfilé från min tallrik. Mumsade på som bara den.

När jag började skriva det här stod hon bredvid mig, nu står hon upp i soffan bakom mig och drar mig i håret. Ja, hon klättrar upp i soffan själv nu, men bara om hon är barfota eller har strumpor med halkskydd på undersidan, det är för att hon får inte fäste att ta sig upp annars. Hon tar sig nerför soffan själv, likaså vår säng. Jag blir lika förvånad varje gång när hon gör som jag säger åt henne; att kliva ner från soffan/sängen med benen först.

Nu traskar hon iväg med leksakshammaren i högsta hugg och ska väcka pappan. Gullunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0