Lägesrapport

Korven gick hem så det har hon fått ett par gånger nu som back-up. Bra att ha när/om jag serverar nåt som fröken inte gillar. Som exempelvis blodpuddingen igår.

Pappan kom på en briljant grej när det kommer till att få henne intresserad av maten. Allt som ligger på våra tallrikar stoppar hon ju gärna i mun, så idag låtsades jag att pannkakorna jag stekte var till mig. Skar upp på en tallrik och ställde framför mig på bordet. Låtsades äta medans hon satt i matstolen bredvid. Dregglet rann nästan ner till golvet av att få smaka på min mat så jag "gav med mig" och lade en liten hög med pannkaka på hennes bricka. Hon lekte lite med maten, som katten med råttan, men det hela slutade med att hon tokmolade pannkaka. 1,5 pannkaka cirka åt hon, varvade med en och annan sked med fruktmos. Det här är kul!


Jag vet att det betyder otur att prata om något som går bra, så jag viskar det här lite i smyg:

För 3:e kvällen i rad nu har hon somnat själv i sin säng.
Hon har dock vaknat senare på kvällen och vägrat somna om i sin säng så då har hon fått komma över till oss. 

Den 24:e åker hon och jag uppöver, får se hur nattningarna går då, alldeles utmärkt får man hoppas.

Hmmm, något mer? Jo! Hon kan gå baklänges! I och för sig samtidigt som hon håller i lära-gå-bil-prinsess-gungan, men ändå. Att gå baklänges är svårt! Sedan har hon lärt sig hur "bultbrädet" med bollarna och hammaren fungerar, hon slamrar på som bara den och jag får passa fingrarna när jag lägger tillbaka bollarna. Enkla pussel klarar hon av bättre och bättre, jag pekar vart biten ska sitta och hon försöker passa in biten även om det inte går så bra än. Klosslådan hon fick av farfar i julklapp klarar hon galant, åtminstone de gula cylindrarna. Nickar när jag säger JA eller MMM, skakar på huvudet när jag säger NEJ eller NÄÄÄ. Ställer sig i position som att hon tänker göra en kullerbytta och tittar nyfiket på världen som blir upp och ner.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Millan

Åh vad duktig (och söt) hon är! :) Kul att hon gillade pannkaka, här hemma är det visst bara mamman som är förtjust i det.

2011-02-18 @ 21:43:18
URL: http://mammami.se
Postat av: Edit

Sötisen!

2011-02-21 @ 20:33:41
Postat av: Ella

Va ni fixar o trixar :) Härligt när det går i rätt riktning o man får bevis på bra föräldraskap. Tummen upp!



Sådär duktig är inte jag med mina barn? GULD stjärna till dig/er.

2011-02-24 @ 11:43:43
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0