Mycket att göra

1 vecka och 5 dagar, så lång tid är det tills vi ska flytta. Det kommer att flytta in en annan hyresgäst i den här lägenheten efter oss, redan den 1:a februari faktiskt, så vår flytt får ske före dess. Den 31:a januari kommer de hit och besiktigar lägenheten och då ska vi vara utflyttade och ha städat klart. Förhoppningsvis kommer vi kunna flytta på eftermiddagen den 30:e och kan städa då på kvällen alt. förmiddag den 31:a. Ja, allt hänger på att hyresgästen i lägenheten vi ska flytta till kan ändra sina planer lite. Det ordnar sig nog.

Att flyttstäda är inte det allra enklaste när man har ett barn som hänger en i hasorna hela tiden, men vi tar lite i taget och har redan börjat med den grövsta städningen. Knäskurat klinkersgolvet i köket och i badrummet, även under badkaret. Dragit fram kylskåpet och skurat där och ugnen är urstädad. Dessutom har jag putsat fönstren, till och med på utsidan. Det var ju plusgrader, då är det ok.

Idag ska jag försöka dra fram spisen och städa där bakom och städa ovanpå överskåpen i köket. Tänk om jag haft flyttkartonger nu så jag kunde packa ner porslin och sånt som vi inte använder dagligen.

Kommentarer
Postat av: Millan

Åh fy så tråkigt det är med flyttstädning! Förra gången bestämde vi att nästa gång vi flyttar anlitar vi en städfirma..

2011-01-19 @ 08:44:52
URL: http://mammami.se
Postat av: Ella

Va duktig du är som står i med städ o flytt. Heja heja! :)

2011-01-19 @ 16:52:15
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0