Stor tjej

Tycker att det inte var länge sen alls som hon var ett litet paket och mest bara tittade på oss med sina mörkblå ögon, nu förstår hon vad vi säger också. Det är oftast jag som kliver upp med henne på mornarna, och när pappans larm ringt "kliv-upp" så säger jag till henne: Ska du gå och titta om pappa är vaken då? Då kryper hon bestämt till sovrumsdörren som vätter mot köket, öppnar den och ställer sig upp mot sängen för att titta om pappa är vaken. 

Hon förstår också meningen: Ska vi gå och borsta tänderna? Då säger hon: Mmm, och tittar mot badrummet. Ställer mig mitt på golvet och sträcker ut handen mot henne. Då går hon själv mot mig, tar min hand och så går vi tillsammans och borstar tänderna.

Hon är en stor tjej nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0