Idag!

Junibacken - Med Anna och Melwin, Cissi och My besökte vi Junibacken på Djurgården idag. Det var mycket barn där och ett väldigt spännande sagotåg som vi alla uppskattade, kanske mest mammorna. En del spring blev det för Jacklins del, men det var roligast att bli jagad av mamma när det var risk för att hon skulle springa bort eller kom lite väl nära trappor. Om ett år kommer Junibacken vara perfekt för henne, och kanske hennes kompisar My och Melwin också!

Förstår vad vi säger - Frågade Jacklin om hon ville ha välling. Eftersom det är lite svårt att avgöra om hon menar JA med sina grymtanden (för NEJ säger hon väldigt tydligt även om hon kanske inte menar just NEJ) så sa jag; gå till köket om du vill ha välling. Hon nästan sprang dit så då gjorde jag i ordning en flaska. Hon slukade den. Duktig tjej! När hon senare blev lite gnällig frågade jag om hon ville ha nappen. Hon grymtade igen så jag upprepade det jag sagt tidigare; Gå till köket om du vill ha nappen. Hon tittade förstående på mig, klättrade nerför soffan och gick in i köket där napparna låg. Hon fick nappen och blev nöjd.

Jag tänkte om det verkligen kunde vara slump med att hon nu börjar svara på tilltal, och vid två tillfällen till har hon bevisat att det inte kan vara slump. Jag frågade om hon ville ha strumpor för hon var barfota, hon sa MMM och gick iväg till sitt rum, öppnade garderoben och plockade ett par strumpor från lådan och kom ut med dem till mig. Frågade om jag skulle byta hennes blöja; MMM, hon ställde sig upp och gick mot skötbordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0