Sånt som märks

"BA" - Boll
"MUMM" och "MEMM" - Mums och/eller Jag vill smaka
"AM" - Lampa
"TITTA" - Titta

Förstår ord som docka, dansa, hund och katt. Kan låta som hund och katt också, nästan. Gosas och låter mysig med något som mamman gosar med. Härmar många rörelser och ljud. Slickar sig om munnen och smackar när hon tycker att något ser gott ut och hon vill smaka. Kastar boll jättebra och tycker det är jättekul. Smartare än klosslådorna och lyfter av locket och lägger klossarna direkt i lådan istället. Kan blåsa. Kan peka ut näsa och mun i ens ansikte. En riktig hjälpreda är hon också som hjälper mig med saker som jag "tappat", då kommer hon efter mig och ger mig det. En annan grej som hon imponerade stort med idag var att hon kunde para ihop färger rätt, rött med rött, gult med gult, grönt med grönt och blått med blått.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0