Föreställning mellan tre och halv fem

Igår kväll hann nog platsen där jag legat bredvid Jacklin vid nattningen knappt kallna innan jag gick och lade mig själv. Lider av tröttma och jag tror det beror på kronisk sömnbrist i kombination med pollenallergi och kanske en liten touch av vårdepp. Hur som helst så går min energi på sparlåga när Jacklins energi ligger på topp. Svårmatchat, men det blir väl bättre hoppas jag. Efter ca 20 minuter fick jag sovsällskap av Jacklin då hon visst inte ville nattas om i sin säng av pappan.

Mellan 03 och 04.30 var hon vaken och vispade runt och höll mig vaken. Klättrade över mig, sparkade pappan i ryggen, klättrade tillbaka till sin plats, provade blunda, fick kli i kroppen och sprattlade runt och så gjorde hon om alltihop från början. Inte förrän jag sa åt henne på skarpen att nu fick hon banne mig lägga sig ner och sova istället för att härja lade hon sig tillrätta och somnade. Sedan var det rise and shine kl 07.15 *gäsp*

Idag ska vi försöka bota tröttman med dusch/bad och sedan ta oss till Edit och Stella för en lunchträff i deras nya lya. Förhoppningen är att lilla Jackie ska somna i vagnen på väg dit, men som vanligt går det väl inte att bestämma sånt åt henne.

Bäst vi tar itu med duschningen/badningen nu innan hon plockat ut alla mina CD-skivor ur CD-stället.


Kommentarer
Postat av: Elinor

Vårdepp? Vad är det? ;) Hoppas på bättre tider o mer energi! Kram.



2011-05-10 @ 05:22:25
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0