Tandborste, YÄ YÄ YÄ!

Efter lämningen på förskolan såg jag att jag hade en jättefläck med tandkräm på kinden sedan jag och Jackie borstat tänderna på varann. Jag har alltså haft den hela vägen till förskolan och tillbaka. Hujeda mig.

För att göra tandborstningen lite roligare, och för att få henne att gapa överhuvutaget, så brukar jag sjunga truddelutten från Bolibompa: "Tandborste, yä yä yä, tandborste, yä yä yä, nu så är det dags att gapa stort AAAAAAAHHH". Jackie rycktes väl med av musiken för hon höll sig inte inom ramarna om man säger så.

Nåja, är man mamma så är man. Jag kan ju säga att ingen av de andra föräldrarna som lämnade reagerade vad jag märkte av, så de var väl lika trött och vimsig som jag.

Kommentarer
Postat av: Ella

Kontrar det med att jag i onsdags vid dagishämtning pratade ganska länge med en av fröknarna.. Såg sen i bilen att jag hade något brunt på näsan. KAKAO, sen jag bakade kladdkaka strax innan jag åkte till dagis :) Att hon inte bara påpekade? ;) Det stod då klart för mig varför fröken varit nonchalant.



Det skojiga är att jag tittade mig i spegeln, runt munnen innan jag klev ur bilen. Hade missat näsan helt! HAHA! Nästa gång ska jag syna hela ansiktet...



2011-11-19 @ 17:48:59
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0