Säger som det är

Jag måste säga att det mesta handlar om förskolan numera. Sedan i måndags har jag börjat lämna och hämta. Det märks redan på vägen dit att Jacklin är ganska obekväm med det, men jag tror att det är för att hon är så mammig. Hon och jag har ju alltid haft ett speciellt band, och hon ÄR annorlunda med mig än vad hon är med pappan. Hon blir väldigt ledsen när hon fattar att hon ska stanna på förskolan och jag ska gå därifrån, idag började hon pipa redan när vi klev in genom stora entrén. Men tack och lov är personalen så gullig att de genast ser till att ta hand om henne när det är dags för mig att gå, och så får hon sitta i någons knä tills hon blir glad igen. 

Vid hämtningarna har hon inte varit annat än glad och jag får hela tiden höra att det går så bra för henne där på dagarna, så jag känner ingen större oro.

Vi provade att ge henne middag senare igår, vid 17.30 cirka (hon har brukat få mat vid typ 16.30 annars) och hon åt för första gången på länge upp alltihop. Hon är nog inte hungrig tidigare än så. Hon äter jättebra på förskolan säger de, och vid 14 så äter de ett stadigt mellanmål, eller vad sägs om fil/yoghurt + flingor, macka med ost/köttpålägg, 1 grönsak och 1/2 frukt! Det är lite skillnad jämfört med en flaska välling som hon brukat få hemma.
Eftersom hon fick middag så pass "sent" så kände vi att det krockade totalt med kvällsvällingen så vi struntade i den, och det gick faktiskt bra. Så framöver här blir det nog så att hon får välling bara till frukost. 

Det finns också en till grej som tar upp mina tankar om dagarna. Jacklin ska nämligen bli storasyster.

Kommentarer
Postat av: Millan

Oj Grattis, vad roligt!

:))

2011-09-08 @ 21:35:05
URL: http://mammami.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0