Vardag

Jag måste säga att vi är inne i en rätt så händelselös period nu. Jackies utveckling verkar gå lite på halvfart, hon är lugnare än tidigare och har lättare för att leka själv. Dagarna passerar nästan omärkta förbi, och det är faktiskt skönt på ett sätt.
Hon stortrivs på förskolan och verkar vara populär bland de äldre barnen. Bland annat är det en tjej på kanske 4 år som brukar leka med henne, vid flera tillfällen när jag kommit för att hämta henne så har de umgåtts. I morse kom hon springande när vi kom dit och Jackie fick börja dagen på förskolan med att få en kram av sin nyfunna kompis! Det var så sött så jag höll på att smälla av. Jackie grät inte ens när jag lämnade idag.

Annars försöker pappan lämna när han kan, varannan vecka jobbar han det sena passet och hinner då med att både sova ut, lämna henne på förskolan och sedan hem och äta frukost innan han måste iväg till jobbet.

En lustig grej som slog mig är att man finner sig i så märkliga situationer ibland när man blivit förälder, som att bli pussad på när man sitter och bajsar till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0