Jackies väggskötbord

Vår lägenhet är inte stor, så det här med alla bäbisgrejer som man "ska" ha var lite klurigt. Skötbord till exempel väljer många att ha på sina tvättmaskiner, men någon sådan har inte vi. En del har inget skötbord och använder sängen eller golvet istället. Jag läste till och med på en sida där en tjej berättade att de hade skötplatsen på diskbänken i köket. Jag tycker det är helt okej att bada bäbisen i diskhon, men byten av bajsblöjor tycker i alla fall jag rimmar dåligt med nydiskad disk. Speciellt som det i början är lätt hänt att bäbisen passar på att bajsa när blöjan är av. Det är hög stänkfaktor i sådant bajs.

"Nämen hoppsan vilken fuskdiskad disk, ähhh, det gör säkert inget"
- fikabesöket får en kaffekopp med små currygula fläckar på

Vi fick ett väggskötbord av pappans arbetskollega helt gratis. Ett stort schabrak till skötbord tyckte jag och undrade vart vi skulle få plats med det egentligen. Till slut hamnade det ovanför spjälsängen. Tanken var att vi skulle fälla upp det när det inte användes, men än så länge har det inte varit uppfällt en endaste gång. Dessutom verkar Jackie tycka att det är rätt mysigt med skötbordet nerfällt precis vid fotänden, det blir som en koja.

När vi fick det hade det ett hiskeligt fult förvaringssystem, genomskinliga plastfickor med blått kantband. Gräsligt. Köpte ett i jeanstyg på H&M istället som egentligen ska användas i köket tror jag. Måtten var ganska exakta, men tyget töjer lätt på sig så jag har fått sätta i lite småspik på vissa ställen för att spänna upp det. Shh, säg inget till pappan! *fniss*
Om jag tvättar det skulle det säkert gå tillbaka till sin ursprungliga form.

Så här ser Jackies väggskötbord ut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0