Solskydd till barnvagnen

När vi köpte barnvagn var det massor av grejer som fanns att köpa till som jag inte hade en aning om att vi behövde. Vi tänkte att chassit, liggkorgen, sittdelen och babyskyddet var tillräckligt. Pyttsan. Bara för att nämna något så var vi tvungna att införskaffa både åkpåse, insektsnät, täcke och kudde, skötväska och madrass till sittdelen. Nu i sommar har det också varit nödvändigt med ett slags solskydd trots breda och fina skärmar på både liggkorg och sittdel.
Jag har sett många varianter på solskydd på folks vagnar, men den fulaste och mest funktionsodugliga varianten måste nog vara en sån här:



Ett trattformat solskydd som kanske visserligen ger UV-skydd och studsar lite skojsigt när man går med vagnen men inte ger något skydd alls från solen när den står lågt. Jag förstår liksom inte själva syftet med att skärmen går uppåt?

Jag kör min egen variant, som inte kostat mig ett öre extra eftersom jag redan hade det hemma. Dessutom skyddar det även när solen står lågt och i vanliga fall skulle gassa rakt in i Jackies ansikte. Det är så simpelt som en vanlig sjal.





Det tassfläckiga på vagnen är insektsnätet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0