Dan före dan före dan

Jag sitter i soffan med Jacklin sovandes på armen. Hon gör det ofta nuförtiden. Det verkar vara ett av två sätt att få henne sova mer än 20 minuter i sträck. Det mest effektiva sättet är att lägga henne bredvid mig i vår säng och somna jag med, men då skulle jag inte få något gjort alls om dagarna.

Det är julafton snart, och den enda julstämningen här hemma är den vita julstjärnan som jag har hängt upp i vardagsrumsfönstret. Matchar fint ihop med de vita linnegardinerna som kanske kan ses som lite juliga de med. Röda blockljus har vi som adventjus på soffbordet, men Jacklin är alltför intesserad av eld och att elda för att vi ska kunna ha dem tända när hon är vaken.

Jag har försökt städa idag igen. Gjorde ett ryck igår och skurade hela badrummet med en klorinblandning i sprayflaska, även köksluckorna, men idag har det bara blivit lite dammsugning och byte av sängkläder. Alltid något. Känns skönt att jag äntligen skurat inne i badrummet faktiskt, blir det inte så jobbig flyttstädning om det blir att vi tar lägenheten som vi ska iväg och titta på ikväll.
Den ligger i Sundbyberg, ytterst nära till t-bana och pendel, 76 kvm stor. Hyran är skrattretande hög; 8773 kr, men tydligen helt rimlig med tanke på storlek och läge. När jag börjar jobba och får in mer pengar kommer det förhoppningsvis kännas som en loska i havet. Om vi nu tar den vill säga, förra lägenheten ropade vi hej till på tok för tidigt. Vi sade hej då rätt snabbt och gick därifrån som hundar med svansen mellan benen. Så, inga höga förväntningar här inte. Vi får bara hoppas att den här inte också har snetak över badkaret så man inte kan stå upp och duscha.

Jag längtar efter ett eget rum till Jacklin. Och ett kök som rymmer ett köksbord och stolar.

Se där, nu vaknar tösen. Färdigfilosoferat för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Millan

Men vad lustigt med snetak över badkaret! Hoppas den "nya" lägenheten är fin

2010-12-22 @ 20:06:36
URL: http://mammami.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0