Dagens grubbleri

Provade mixa majs, gick åt helvete. För dålig stavmixer helt enkelt. Skriver dit mixer på inköpslistan.
Provade mata Jacklin med den majs som blev puré. Inte populärt, men det var inte potatis heller i början och nu älskar hon det.
Det är otroligt varmt idag, hällde upp kallt vatten i nappflaska och lät Jacklin smaka lite. När är det okej att ge det mer regelbundet? Som måltidsdryck alltså. Beror det på hur mycket mat hon får? Hon ammas ju också mellan varven. Och måste man koka det innan och låta det svalna? För det gjorde inte jag. Ska tillägga att hon drack högst ett par teskedar.
Ikväll ska jag prova ge henne lite välling igen. *Note to self, gör halva mängden så det inte är så mycket som hälls bort.

Jacklin kröp på sängen idag. Hon kravlade med underarmarna och puttade på med benen, men hon kom inte så långt. Känner på mig att det inte dröjer speciellt länge förrän hon kryper för fullt och jag jagar runt henne här hemma. 

Var ut till Babyland för att lämna in liggkorgen för lagning. Ja, jag har pajat den. Ena fastlåsningsmekanismen (haha, vilket ord!) har blivit böjd och funkar inte längre. Köpte en Bumbo till Jacklin samtidigt, en slags sittkudde/pall/stol. Röd och grann, men hon verkar inte så förtjust i den heller så jag kanske lämnar tillbaka den när det är dags att hämta den lagade liggkorgen. Jag ska konferera med pappan om saken. 

Babysittern här hemma har hon tröttnat rejält på eftersom den är för mjuk i svikten och hon sitter för mycket bakåtlutad. Det enda som den verkar bra för nu är att göra situps i, för det gör hon hela tiden. Den rosa babysittern hon fick av sin mormor är kvar hemma i Ljusdal, den är bättre. 

Ja just det, måste skriva upp ett matschema så jag kan hålla lite koll på hur mycket Jacklin äter, och vad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0