Midsommar

Nyss när jag stod och vaggade min skrikande dotter till sömns insåg jag plötsligt att de två veckornas semester nu faktiskt är slut! Vi åker hem på söndag, och det innebär att nästnästa nattning av Jacklin sker hemma i lägenheten i Stockholm.

Vi har haft det jättebra här hemma i Hälsingland. Träffat alla (nåja, nästan alla) släktingar, tittat på prinsessbröllop på tv, sovit över hos mormor (min mamma), ätit på restaurang, slappat på balkongen, varit på kalas och firat midsommar med intag av mer färskpotatis än jag någonsin ätit.

Vi har förresten gått över till pyjamas med korta ärmar och korta ben nu. Kanske kanske blir hennes oroliga sömn lite bättre med det. Det blir väldigt varmt här i rummet vi ligger i alla tre, så pyjamas med både ärmar och fötter på kan eventuellt bli för varmt för henne. Ännu varmare lär det bli hemma i Stockholm i sommar.
Fast just nu känns det som att vi prövar vad som helst faktiskt. Funderar också på att pytsa i henne en portion gröt till kvällen så att hon är riktigt mätt när hon ska sova, men har inte provat ännu. En natt nu i veckan var jag upp 6 gånger och ammade henne! Phu! Hon åt inte så ofta ens när hon var nyfödd.
Med tanke på att hon får gröt till frukost (klockan 10-ish?) och rotfruktspuré till middag (runt 17) så blir det redan nu ganska få amningstillfällen på dagen. Med ytterligare ett mål på kvällen lär jag ju sina helt. Innebär det då att hon kommer vilja äta ÄNNU oftare på natten för att kompensera? Nåt att ta upp med BVC tror jag.

Längtar tills det funkar att ge Jacklin en flaska välling till kvällen, om hon nu tar välling och flaska. Jag inbillar mig att hon då får i sig en bra mängd som hon håller sig mätt på längre än det småsnuttande som hon ägnar sig åt nu. Kan det stämma att man kan börja ge välling från 6-månaders ålder? Tittar man på paketen i butiken så finns det bara från 6-månaders. Men nog kan jag stå ut i några veckor till. För sjutton, hon blir ju 5 månader om bara några dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0