Förbannade kusar

I takt med att det blir fantastiskt väder för promenader med Jacklin i vagnen så frodas kusarna. Jag syftar på humlor, getingar, flugor, mygg och sådant där snuskigt med vass röv eller näsa eller helt enkelt äter bajs och sedan kräks upp det.

Innan jag fick barn så kunde jag väl knappast bry mig mindre, även om jag tycker att getingar är skitläskiga. Nu blir jag livrädd när jag ser en fet humla dingla och vingla fram i sakta mak och surra lite nyfiket runt vagnen. Får mig att hoppas att jag kör över den jäveln med något av hjulen. Inte ska den in i vagnen i alla fall.

För att jag ska slippa bekymra mig över att sådana där kryp ska flyga in i vagnen så har jag införskaffat ett insektsnät. Ja, det ingick inget sådant när vi köpte vagnen tyvärr. Först gjorde jag misstaget att köpa ett nät med fastsydda tygnyckelpigor på. Tanken låter ju bra, men Jacklin ser bara bakstycket på nyckepigorna där hon ligger alldeles jättesöt och filosoferar, och då förlorar det ju poängen lite tycker jag. När det dessutom kostade lika mycket som 4,7 st helsvarta så gick jag tillbaka till butiken idag och bytte till ett annat.
Ett svart med vita tassavtryck.
Passar bra ihop med vagnen som är helsvart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0