Från Prinsessan på ärten till Törnrosa

Vår fina lilla prinsessa


Jag vill jämföra Jacklins sovbeteende den senaste tiden med två sagokaraktärer.

Under en ljuvlig 6-veckorsperiod var hon Törnrosa, sov och sov och sov. Sov hela nätterna, och de flesta höjde ögonbrynen över att en sådan liten tjej redan kunde vara så duktig och gav mamma och pappa så många sovtimmar per natt.

Sedan gled hon sakta över till att vara Prinsessan på ärten. Hon var trött och ville sova men var inte riktigt nöjd så hon vaknade flera gånger per natt. Visserligen för att äta och inte för att en jäkla ärta låg och skavde.

Tidigare har jag nämnt att jag fått strikta order från BVC att öka mjölkproduktionen så att Jacklin går upp bättre i vikt. Jag jublade inte direkt över det, men efter 4 dagars intensivamning så visade det sig inatt ha gett resultat.
Vakna av mjölkstinna bröst = ungen har sovit hela natten = yey!!

Jacklin = Prinsessan på ärten Törnrosa

Kommentarer
Postat av: terez



Så söt liten tjej ni har =) gullig

2010-05-27 @ 19:15:55
URL: http://terez-tt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0