Om pappan själv får välja

Häromdagen traskade jag iväg till Babyland och inhandlade ett par jättefina snickarbyxor som jag slängt giriga blickar på flera gånger men inte köpt för att jag har låtit plånboken bestämma istället för hjärtat. De hängde bland en massa pojkkläder, men skitsamma. Tjejer kan visst ha snickarbyxor, har själv haft ett par även om det var ungefär hundra år sedan.

Tog först storlek 62, det stod ju ändå i plagget att det var från 3-6 månader, och sist Jacklin mättes var hon strax över 61 cm lång. Hon har tydligen brakat iväg rejält på längden för de var ju för små förstås. Jag fick traska tillbaka och byta till storlek 68. Den storleken är enligt lappen i plagget för 6-9 månaders bäbisar. Jösses...är min bäbis lång för sin ålder eller har de flesta 3,5 månaders bäbisar storlek 68?

När vi kom hem provade vi dem. Lite stora fortfarande, men det betyder ju att hon kan ha dem ett tag till! Och så otroligt fina, eller hur?



Pappan tyckte att det fattades något på bilden för att göra hennes nya still fulländad. En skruvmejsel och en XBOX360, för den tvättäkta datanördslooken, om pappan själv får välja.

Det är nåt fel som är trasigt. Det här blir dyrt grabben. Jäääävligt dyrt.


Kommentarer
Postat av: Millan

Vår 2 månadersbebis har storlek 68, i alla fall i byxor, lite långa blir de men perfekt runt den tjocka magen. :O Man ska nog inte titta så mycket på dedär storlekslapparna. :)

2010-05-27 @ 16:32:25
URL: http://millaj.webblogg.se/
Postat av: Cissit

Superfina! Jag handlade lite på Åhléns häromdagen också, allt från pojkavdelningen, fast jag inte vet vad det blir än.



Men varför skulle inte en tjej kunna ha star wars och piratprylar? Vavava? :)



Förstår inte varför de ska ha det så uppdelat, en del fungerar ju för både tjejer och killar. Sen så borde det finnas mer unisexprylar tycker jag. Trist och tråkigt!

2010-05-28 @ 11:14:18
URL: http://cissit.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0