Feber

När pappan kom hem efter jobbet igår kväll busade och myste vi tre i sängen en lång stund. Det är så härligt att se Jacklins lycka över att ha pappa hemma och att vi gör något roligt tillsammans. Hon blev alldeles varm av allt bus och hennes kinder blossade. Hon hade inga problem med att somna efter godnattsagan och godnattsången sedan, hon praktiskt taget somnade i min famn.

En timme senare började uppvaken. Hela natten höll det på, hon sov i några minuter och så upp igen. Hon kändes glödhet men tempen visade bara 38 grader efter att jag lagt på en halv grad. Första gången Jacklin har fått feber. Det är en termometer som vi sätter i armhålan och jag tror nog att den inte visar så exakt som man skulle vilja. 
Jag själv började känna mig mer och mer sjuk och det kändes som att natten aldrig skulle ta slut.

Pappan klev upp med henne när hon vaknade vid 06 eller vad klockan var, tack gode gud! I 2 timmar fick jag sova, sedan kom de in och lade sig i sängen med mig. Medans pappan gick upp för att åka till jobbet låg vi kvar och sov fram till 10. Gudomligt!

Jacklin verkar piggare idag. Eventuellt lite varm men hon har ätit med god aptit och har nära till skrattet. Hon är inte lika täppt även om det rinner kopiöst med snor, och så hostar hon lite mer, men det beror nog på Mollipecten. Och förresten, det jag skrev om att hon tyckte om Mollipect, hon har tydligen ändrat sig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0