Lägga ut fällor och fånga den fan

Hela natten har jag strategiskt och tålmodigt lagt ut fällor och beten för att fånga den fan. Snormonstret. Envis är han och det verkar som att han vuxit sig så stor att han fastnat därinne i Jackies näsa. En kompanjon har han skaffat sig också, hosthäxan.

När varken högläge, snorsug, saltlösningsspray eller nässpray hjälper vad gör man då? Tar till caustiksoda och högtryckstvätten?

Jag ställde spjälsängen alldeles bredvid våran så att jag kunde sticka in handen mellan spjälorna och stryka bort det konstant rinnande snoret under hennes näsa och klappa henne på ryggen. Att höra henne ligga och kämpa med att tutta på nappen fastän hon är så täppt är hemskt.
Hon har varit snorig ett bra tag, vi är inne på 5:e omgången nu. Frågan är väl om hon blivit riktigt frisk mellan gångerna. Hon har ingen feber och kan äta men är lite hängig och gnällig, tacka fan för det, det skulle jag också vara. Jag ringer BVC idag och ber om att få henne undersökt, Jackies mormor tycker att hennes öron borde kontrolleras...å nej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0