Fullt ös med Jackie

Förkylningen håller i sig, men nu börjar jag trappa ner på nässprayen rejält. Både för min del och Jackies. Trots förkylning så måste man ju ut och röra på sig. Vi har varit ute och promenerat så att Jackie fått sova sin tupplur ute i friska luften. Känner mig lite höstdeppig så det är skönt att komma ut och rensa skallen lite. När kroppen värker och man fortfarande har någon kilometer kvar att gå så vet man att man gjort det bra. 

Vi blev förresten med dubbelsäng igår! 2 st 80x200 sängar, bredare fick inte plats i sovrummet för att spjälsängen och sängbordet också skulle få plats. Klockan 02 inatt ropade Jackie efter att få bli upplockad och hon fick prova att sova i den nya sängen. Det var hur rymligt som helst! Äntligen slipper vi ligga och trängas i en 120's säng! Dock känns det som att jag ändå måste ligga på sidan för att tösen ska bli nöjd. På så sätt känner hon väl bäst att jag är kvar vid hennes sida. Så trots ny, rymlig och skön säng vaknade jag med ryggvärk i vanlig ordning. Att ligga i samma ställning i flera timmar sliter på kroppen. Pappan har en teori om att hon är så här jollig för att hon är inne i en mammig period. Hon behöver mig nära nära dygnet runt. Hoppas han har rätt.

Hela morgonen och förmiddagen har hon ropat "Ma ma ma" efter mig, och så kryper hon efter mig överallt. Hon vill helst bli buren, men har inte ro i kroppen att sitta stilla i min famn. Hon rör sig HELA TIDEN, till och med när hon sover. Idag klättrade hon nästan ur bärsjalen när vi var iväg och handlade. Inte lätt att hålla henne i styr när man samtidigt måste kånka två tunga kassar. Hon har kanske vuxit ur sjalen helt enkelt.
Det är ingen underdrift att påstå att det är fullt ös med Jackie hela dagarna. Därför måste jag nog avsluta här för hon står vid fotänden och pockar på min uppmärksamhet genom att drämma saker i golvet. Adjöken.

Utvilad och glad jäntunge efter en lång höstpromenadl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0