Mamman rör på fläsket

Idag var det min tur att snällt kliva upp med lillskruttan. Redan klockan 06 bestämde hon sig för att jag hade sovit klart, men jag låg och spelade död i säkert 45 minuter innan jag hade samlat tillräckligt med krafter att ta mig ur sängen. Väl uppe bryggde jag mig en balja kaffe och vispade ihop lite gröt till tösen. Fick nåt ryck att hon skulle få sova förmiddagstuppluren ute i friska luften och pappan skulle få vara lite själv här hemma en stund, så på med overall på henne, nya dösnygga jackan på mig, och mössa och hela fadderullan. Det var ju smällkallt ute, dock inte minusgrader. Ut med vagnen med lite hjälp av pappan och så bar det iväg.

Traska, traska, traska. Jackie låg och fipplade lite med vantarna och dingelkaninen men till sist kunde hon inte hålla emot, hon somnade.


Fick se årets första snögubbe.



Vintrigt. Nästan så man väntar sig att se han den där getabocken i Narnia komma trippande på sina klövar.



Ungefär så här.



Flyttfåglarna sa "F*ck you" till vintern och drog.



Inte långt hem och jag började känna mig lite vimsig av hunger. En balja kaffe är ingen stadig frukost. I min yrsel fantiserade jag om att pappan hade dukat upp frukost i vardagsrummet, smörgåsar och juice och kanske nåt kokt ägg.



Pappan hade dock ätit rester till frukost. Rotmos och fläskkorv som vi åt häromdagen. Tji fick jag. Då gjorde jag mig två smörgåsar med leverpastej och smörgåsgurka. Finemangs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0