Funderingar om öppna förskolan

Jag känner nu att Jackie behöver så mycket mer stimulans än vad jag kan erbjuda henne här hemma när det är bara hon och jag. Promenader ger ju såklart lite nya intryck, men jag tror att Jackie vill umgås med andra barn. Hon är en social unge, det har hon varit hela tiden. Skriker och gnäller gör hon i princip bara hemma när hon har tråkigt, ute bland folk trivs hon och är hur glad som helst. Därför tror jag att det är dags att introducera henne för öppna förskolan.
Hemmavid finns det något som kallas för "kyrkis". ALLA verkar gå på det och har jättekul. Inte bara barnen utan även föräldrarna. Att träffa andra föräldrar som är i samma fas i livet ger nog mycket. 

Här i Stockholm finns det  många olika ställen att gå till, lite för många faktiskt. Man ska väl helst jämföra dem med varandra och sedan välja ett.
Det finns olika inriktningar och vad är egentligen bäst? Kommunalt eller kyrkligt? 0-3 års-grupper eller 0-6 års-grupper? Populärt eller mindre populärt ställe? Vilket område bör det ligga i för att vara bra? Bör man gå lite på rekommendationer eller är det helt okej att ta närmaste stället bara sådär?
Samma frågeställningar som när man ska ställa ungen i kö till förskola ungefär, vilket jag inte heller har gjort ännu. *harkel*

Jag tänkte göra ett besök på den närmaste öppna förskolan i morgon och se hur det verkar. Det är Bromma församling som driver verksamheten och riktar sig till 0-6 åringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0