Fredagsgott

Till middag idag fick Jacklin stekt kycklingfilé, delikatesspotatis och ärtor. Allt med smak av vitlök, svartpeppar och basilika. Det var helt otroligt gott måste jag säga, speciellt som allt låg och simmade i lite av stekspadet från kycklingen. Hon fick träna på att äta själv med skeden i vanlig ordning, och hon börjar luska ut hur man ska hålla skeden och föra den till munnen utan att tippa ut innehållet, men det går sådär. Det är viktigt att hon får mycket pepp när hon lyckas få i sig en tugga med hjälp av skeden, så det får hon.

Det är för övrigt lustigt att man blivit en sån som står på knä och torkar upp mat från golvet flera gånger om dagen, jag med min kladdfobi menar jag, och idag blev det inte bara från golvet. Ty Jacklin upptäckte att skeden även fungerar som matkatapult. Splash!

Nu när hon gnuggar näsa med mig känner jag hur hon doftar basilika. Min gotjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0