I morgon är en stor dag



I morgon är en stor dag, Jacklin ska nämligen börja förskolan! Vi kommer att kliva upp alla tre, slänga i oss kaffe resp. välling och sedan göra Jacklin redo med kläder och skötväska osv. Klockan 08.45 cirka kommer mamman vinka av barn och man och sedan ha två timmar helt själv.

Inskolningen börjar med två timmar första dagen och sedan får vi se hur det går. Målet är att göra inskolningen så kort som möjligt (fritidspedagogens ord). Sedan har vi begärt barnomsorg mellan 8-16 måndag till fredag. Jösses. Är vi verkligen redo för det här nu? Och har vi allt man "ska" ha? Idag har jag beställt hem lite höstkläder till tösen, men det är säkert mycket mer som måste inhandlas. Det är sånt som märks så jag tänker inte känna mig stressad över det. Det som stressar mig mest är att jag inte har något jobb ännu. Jag hoppas och blåhåller tummarna att jag snart ska få besked om de jobb jag sökt nu de senaste dagarna. 

Status på Jackie:

Har 10 tänder varav 4 kindtänder.
Leker gärna att hon går på pottan och vet mycket väl vart bajset och kisset är (pekar på blöjan). Häromdagen pekade hon på blöjan, tog tag i pottan och pekade i botten på den och sa: Dä. Det blev inget den gången heller, men hon försökte verkligen.
Förstår mer och mer vad vi säger och lär sig snabbt vad saker heter.
I detta nu står hon och duschar själv. Tvålar in sig och sköljer med duschslangen.


Kommentarer
Postat av: Millan

Åh lycka till på förskolan :) Här har vi precis börjat på vår andra vecka på inskolningen!

2011-08-16 @ 21:25:28
URL: http://mammami.se
Postat av: Elinor

Klart ni är redo för dagis. Dotra kommer tycka det är superskoj, o tycker barnet om o va på dagis - tycker föräldrarna om att lämna på dagis. Lycka till! :)

2011-08-16 @ 21:53:11
URL: http://rockmjukis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0