Premiäråkturen

Nå, hur gick premiäråkturen med den nya vagnen då? Ptja, det hade ju kunnat gå bättre om jag säger så. När vi äntligen kom hem igen visste min irritation inga gränser.

1. Det roterande framhjulet låste sig i det låsta läget hela tiden. Både jag och pappan hade provkört vagnen här hemma, utan att vare sig peta eller titta på sprinten som skall dras ut för att hjulet ska vara rörligt men ändå så krånglade det såklart först när Jacklin satt i vagnen och vi skulle gå en längre vända. Upptäckte att det blev värre av att jag måste lyfta fronten över t.ex. en trottoarkant och sedan satte ner den igen. Fick dra ut den där sprinten flera gånger och det retade gallfeber på mig.

2. Handtaget är helt annorlunda jämfört med Brio-vagnens och gick inte att höja på ett sätt som jag är van vid. Resultatet var onda axlar och överarmar. 

3. Det var halt, och tungt att fajtas med en svängbar vagn som rätt var det var inte var svängbar längre. Foglossning från helvetet, och så konstanta sammandragningar som en liten bonus.

4. Jacklin kan bara sitta framåtvänd i vagnen och det verkade vara den främsta anledningen till att hon totlvägrade att sova och till slut var så trött att hon formligen exploderade i sitt värsta utbrott hittills. Folk till och med vände sig om för att se efter vad det var som var på gång. Hon ville inte sitta i vagnen och ville inte gå själv bredvid. Hon skulle bäras och det gick jag då rakt inte med på med tanke på fogarna, axlarna, överarmarna och en vagn som gick lite som den ville. Det var ju bara att sätta henne i vagnen, torka svetten ur pannan, skita i folks undrande blickar och skynda sig hemåt. Väl hemma i sitt mörklagda rum och gosandes med både vovven och filten somnade Jacklin på ett litet kick. Och jag spydde galla över pappan för att vagnen verkade vara mer trasig än vi först trott.

P.S. På youtube hittade jag en intruktionsvideo där de visar hur man ställer in framhjulen i friställt respektive låst läge. Det visade sig att jag inte bara skulle ha dragit ut sprinten, jag skulle ha vridit den ett kvarts varv också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0