Barn = Tom plånbok?

Trots sjukdom har vi ju ett visst ansvar att se till att vi har ett säkert hem. Därför var vi till Bromma Blocks en sväng idag för att köpa nödvändigheter. Råkade snubbla in på en babybutik där vi slutligen köpte en potta till Jacklin, men alla dessa grejer som det finns att köpa och som inte är fint för fem öre! Ursäkta, men ett helt bäddset med Tummen, Mumintrollen eller Pingu på? Det är ju såna figurer som VI växte upp med, inte våra barn. Och rent estetiskt är det fruktansvärt fult. Jag såg bland annat ett babygym i plysch med olika bruna prickar på och dinglande figurer i bruna nyanser. För att bajsfläckar inte ska synas så väl eller? Herregud.

Jaja. Det som skakade om mig mest var nog priserna faktiskt. Jag skulle vilja ha ett annat spjälskydd till Jacklins säng än det helt vita som vi har nu. Där i butiken fanns det spjälskydd i klassen "halvbra" för priset "skitmycket" så det blev inget nytt sånt. Nu sitter jag och tittar på barnprylar på Ikeas hemsida istället och hittar massor med grejer som är många gånger snyggare och grymt mycket billigare.

Visst är det dyrt att ha barn, men det finns ju sätt att spara in några kronor.


Kommentarer
Postat av: Millan

Ja alltid skrämmande överpriser i de där babybutikerna..

2011-02-03 @ 20:55:47
URL: http://mammami.se
Postat av: Ella

Tacka vetja loppis! :) Det måste va gjort för barnfamiljer? :P

2011-02-04 @ 17:05:41
URL: http://rockmjukis.se
Postat av: Edit

ja, satsa på ikea, de har skitmycket fina saker för barn!

2011-02-04 @ 19:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0