Ups and downs

Ups

- Dagar där vi umgås alla tre kunde gärna få fortsätta tycker jag. Att vara två vuxna på en Jacklin känns toppen!

- Hon är så himla söt också så hjärtat smälter flera gånger per dag.

- När hon ler ser man massvis av tänder och hon ser så busig ut.

- Pappan och jag kommer varandra ännu närmare nu när han är hemma, stort plus!

- Idag gick vi förbi förskolan som Jacklin fått plats på och vi tyckte båda två att det såg väldigt bra ut. Förskolan verkar ha eget kök, det är modernt och nybyggt med en enorm lekplats. Det bådar gott helt enkelt.

- Jag ska så smått börja jobba i mitten av augusti.

Downs 

- Jacklin är superduperkräsen med maten. Det får inte vara ihoprört utan hon ska helst serveras en sak i taget. Något annat än välling, rigrynsgröt, bröd, morötter, broccoli, ägg, pasta, tomater, jordgubbar, frukt och varmkorv stoppar hon inte in i munnen.

- Glass får hon jätteont i magen av, vi misstänker laktosen.

- Hon får vredesutbrott som liknar någon slags autism-störning när hon inte får som hon vill, speciellt om hon ska sättas i vagnen för att sova när hon helst av allt vill vara kvar på marken så hon kan kuta runt där hon inte får vara. Hon snubblar hellre och slår sönder sig än att sättas tillbaka i vagnen.

- Jag har dåligt tålamod och skriker ofta, det ger mig jättedåligt samvete.

- Jag gruvar mig inför att den riktiga trotsen ska kicka in, detta ska tydligen vara en piss i havet i jämförelse.


Downs-listan ser visst ut att vara längre, men jag intalar mig att det är meningsuppbyggnaderna som är orsaken, för inte tycker jag väl att det är värre än det är underbart? Eller? Men det fick i alla fall mer än gärna vara svalare väder så man kunde sova utan att känna svetten rinna och plågas av mardrömmar...

Kommentarer
Postat av: Millan

Ups listan hade ju 6 punkter, down hade bara 5, så ups är längre vilket ju är positivt! :)



Det är kul att läsa både om det bra och det mindre bra. Men när det gäller det negativa kan jag tycka att det ibland känns bättre om man tänker på det här citatet



"Alla problem har en lösning, och har den ingen lösning är det ett faktum"

2011-07-12 @ 20:24:46
URL: http://mammami.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0