Fultricks

Det märks så väl att det är något som händer med Jacklin. Utvecklingssprång eller inte, något är det. Jag kan inte lägga henne i alla fall, och tydligen inte pappan heller, fastän hon är trött så ögonen går i kors. Följande scenario har utspelat sig flera kvällar i rad: Jag går in med Jacklin i hennes rum, lyset är släckt och hon är bytt på, tänderna är borstade och hon har pyjamasen på sig. Napp i mun, välling i magen. Pussat pappa god natt. Stänger dörren och vi lägger oss i hennes säng. Hon ligger stilla en stund, håller mig i handen och runt hakan. Snurrar runt några gånger, "klättrar" på väggarna med benen och snurrar lite till. Lägger sig till ro med sitt ansikte mot mig, blundar. Kikar upp, skrattar, tar ur nappen och ger mig en puss. Detta upprepas tills hon blivit ännu piggare än hon var när vi lade oss och hon klättrar snabbt ur sängen.

PUST!

Ikväll fick vi ta till fultricks för att få vår övertrötta lilla gofis att somna, nämligen vagga henne till sömns i famnen. 

Det är väldigt spännande när hon får sådana här ryck. Håller hon på att få en till tand? Lär hon sig prata mer? Klä på sig själv kanske?

Oavsett vad det är som är på gång så synkar det bra med de andra färdigheterna som kommit nu de senaste veckorna; springa, hoppa jämfota, peka ut nästan alla kroppsdelar, fler ord för saker, tala om när hon vill byta blöja, äta både mat och välling själv (dvs vi får INTE mata eller hålla).

Kommentarer
Postat av: Mamman

Ett tips är att prova "knocka" henne med lite tjockare mat, t.ex gröt innan läggning.

2011-06-25 @ 17:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0