Salami

Jacklin är nu inne på sin 5:e dag med vattkoppor. Hela hon är alldeles prickig och röd, hon har alla gånger en 300 koppor och det kommer fler hela tiden. Jag räknade nyss och kom upp till 250 st och hade fortfarande hårbotten, ansiktet och ryggen kvar att räkna, det är på ryggen hon har flest just nu...Väldigt många är extra röda och svullna, de är sönderkliade och infekterade.

Inatt höll vi på att bli tokiga allhopa tror jag, Jacklin av den mycket intensiva klådan och vi av trötthet. Vi har sovit som krattor de senaste 4 nätterna men inatt tog nog priset som den jobbigaste natten hittills. Så idag ringde jag till vårdcentralen för rådgivning. Tavegyl kommer under dagen att skrivas ut mot klådan, vi ska badda med klorhexidin och låta henne springa utan kläder och blöja för att förhindra att infektionerna blir värre. Idag fyller pappan år också. Liggandes i Jacklins säng väcktes pappan imorse av mig och vår lilla salami, sedan kalasade vi på hallon- och jordgubbstårta till frukost. Till och med jag som gått in för det här med LCHF tryckte i mig tårta, lite tröst i eländet måste man få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0