Skorpor, tandsingar och spagetti

Nu har alla koppor torkat in och bildat små mörkröda skorpor istället. Klådan är borta men såklart slipper vi inte gnället för under tiden som hon varit dålig så har det ju trängt fram en till tand. Tanden bredvid den andra framtanden i överkäken, så gluggen som jag tror att jag nämnt tidigare är ett faktum. Framtanden har växt fram jättemycket, likaså tänderna i nederkäken. Kanske beror på febern som tösen haft, det sägs ju att feber påskyndar tändernas tillväxt.

Vill också tillägga att jag slappnat av lite mer när det kommer till maten. Så länge det är plockmat kan Jackie sitta och peta i sig själv både med fingrar och gaffel/sked. Burk kan hon väl få ha som backup när vi går ut och det inte finns tillgång att fixa annan mat/sitta i lugn och ro och plocka. Och hur varierad meny kräver en snart 1,5 åring egentligen? Inte speciellt. Lite ditten och datten och så grönsaker och frukt på det så blir det nog bra. Idag blev det till exempel spagetti, köttbullar och grönsaker, bl.a broccoli, körsbärstomater, ärtor och majs. Senare idag blir det pannkakor med riven morot i smeten, blir nog mums fillibabba det. Och hur svårt är det liksom? Men man ska ju alltid ha nåt att nojja över verkar det som... Dessutom har jag hört att den där orosklumpen man har i magen aldrig försvinner.

Alex Schulman skrev i sin pappablogg en gång att allt som har med barnet att göra bör bemötas med en enda attityd och inställning; Gilla läget. 

Härmed ska jag försöka göra just det, gilla läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0