Skor - Inte bara

Det börjar bli dags för fröken att lära sig gå i skor, men det är inte bara när hon gråter hysteriskt varje gång hon har skorna på sig och slutar inte förrän man tagit av henne dem. Hon kan däremot leka med dem utan problem och skrattar till och med när hon busas med mig med skorna, men på fötterna får de inte vara.
Hittills har hon bara haft vinterkängor från H&M. Sulan är kanske i det hårdaste laget, och det är möjligt att de upplevs lika obehagliga som slalompjäxor, så jag tänkte att vi skulle börja lite försiktigt med något mittemellan skor och strumpor. Idag köpte jag därför mjuka skor på Åhléns. I mjukt läder med finaste mocca på undersidan. Som att sätta på sig ett par tjocka strumpor ungefär. Nix, det gick inte. Fick ett tips att locka med något som hon gillar att leka med, ex. min telefon, men hon struntade i den helt och vägrade ens gå ett steg. Hon kröp mot mig medans tårarna sprutade. Tjocka stickade strumpor klagar hon inte över så jag undrar jag hur det här ska gå.
Det är visserligen ingen brådska med skor ännu, men nu när det börjar töa upp och det blir lekvänligt i lekparkerna så vore det toppen om hon kunde springa runt själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0