Den bestämda lilla damen

Världens finaste lilla dam!

Hon börjar sätta sig på tvären nu. Jag tror det antingen är ett språng på gång, utveckling alltså, eller så har hon växtvärk i benen. När jag hämtar på förskolan så är det något som är fel redan i tamburen, och jag har faktiskt ingen aning om vad det kan vara. Ibland har det varit att allt ska vara precis som det var när vi kom dit på morgonen. Alla kläder på, allt på exakt samma sätt. Ibland är det verkligen inte det.
Har fått rådet att försöka göra annorlunda varje dag så att hon inte sätter rutiner på att vissa saker ska utföras på ett speciellt sätt. Hon försöker väl testa gränser nu och vill vara tvärsför, som pappan brukar säga. Bara för att kolla om hon kan bestämma allt.

Hon har inga ben när det är dags att gå hem, och bli buren är det värsta hon vet i det läget. Försöka diskutera saken med henne funkar i två sekunder, sedan är det lika igen. Hon sätter sig ner alt. lägger sig ner på trottoaren, och där ska hon sitta/ligga.

Det börjar bli jobbigt för ryggen att kånka på en vrålande och sprattlande snart-2-åring hela vägen hem, så jag har provat skjutsa henne i vagnen istället. Mutad med en banan. Så länge hon har banan i mun så skriker hon i alla fall inte.
Ibland sover hon middag på förskolan, ibland inte. Jag kan tänka mig att hon är trött där på eftermiddagen vid hämtning, så vi kör på med vagnen ett tag och ser hur det går. 

Igår kväll vid nattningen var det som att hon hade tusen myror krypandes på kroppen. Till sist drog hon upp benet på pyjamasen och sa "Illa" och ville att jag skulle blåsa och pussa. Jag frågade om hon hade ont i benen och då sa hon "Ja". När jag masserade benen lite så somnade hon tvärt.

Växtvärk som är så jobbigt, trist att hon ska utsättas för det redan nu.

Kommentarer
Postat av: Katta

Men stackars lilla hjärtat då. Minns själv hur ont man hade när man gick på låg- och mellanstadiet och knappt kunde somna på natten. Lite hjälpte det att sprattla med benen så jag förstår hur hon känner sig. Massage och hålla varmt kanske går tills hon somnar iaf :) Saknar ER!

2011-10-19 @ 21:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0