Utan napp

Idag var första dagen som Jacklin var helt utan napp. Hemma alltså, på förskolan klarar hon sig utan napp hela dagarna, till och med under vilan klarar hon sig utan den, så varför inte hemma? Vi tänkte att vi förr eller senare kommar att få stå inför samma bekymmer; nappavvänjningen. Nu när hon ändå är på gång själv så tycker vi att det är ett bra tillfälle att ta det nu. Hon har i och för sig blivit väldigt mycket mer nappberoende nu den senaste tiden, hon går omkring med den där tutten i mun JÄMT!

Vi tror också att nappen kan störa hennes sömn eftersom hon tappar den när hon sover och kan oftast inte hitta den själv när hon vaknar till. 

Det har varit kämpigt idag, speciellt vid lunchvilan, hon var så arg så det nästan slog gnistor ur hennes ögon. Hon vägrade låta mig röra henne och hon ville inte ens hålla i min haka som hon alltid gör när hon ska sova. Till slut somnade hon och sov i lite drygt en timme. Nu vid kvällsnattningen vacklade jag i mitt sinne flera gånger och tyckte att det nog vore bäst om hon fick nappen till natten i alla fall, men jag orkade stå emot. Hon var minst lika arg nu som tidigare idag, men hon somnade fortare, kanske på grund av att jag bumpade henne i rumpan, då kom hon snabbt till ro.

Jag gruvar mig lite inför omnattningarna som kommer ikväll och inatt, men jag hoppas det går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0